Växjö

alarmet väckte mig klockan halv 6 idag på morgonen men jag snoozade till tio över. Sedan var det upp slänga på sig lite kläder, packa ner lite anteckningsmaterial. Och sedan kom Helena (frukosten hann jag inte med) för vi var tvugna att ta oss till stationen. I duggregn gick vi och kom fram tio minuter innan tåget gick. 07.07 gick tåget till Växjö och vi var på. Självklart hade jag förberett mig inför resan så jag hade min twilight med mig( hade new moon också men jag hann inte börja på den så helena tog den). Alla vet ju vilket twilightfreak jag är.Helena fick även ta med sig twilight boken hem sen som jag nästan ångrar nu. Nej jag bara skojar, i varje fall så kommer den snart tillbaka för hon älskar också twilight :P.  Haha. När vi kom framn så var klockan ungefär kvart över åtta. Vad skulle vi göra i Växjö en söndag klockan 8 på morgonen lixom? (kursen började inte förän kl tio) Vi satt och hängde på stationen, mycket roligt måste jag säga, NOT. Sedan köpte jag frukost på pressbyron. Sedan bar vi ut i regnet, jag hade tillochmed ringt mamma och frågat var vi skulle. Men vi gick vilse i alla fall. Eller kanske inte direkt vilse men vi hittade inte dit på en gång. Men sen när vi kom fram till skolan vi skulle vara på så visste vi inte var vi skulle ta vägen så vi gick till huvudingången men det var ingen där. Sen var det någon som hade sett oss från insidan så han knackade på dörren. Och vilken snygging det var ! :O Haha, men det visade sig att vi hade gått fel (igen) så vi fick gå vidare, dvs till gympasalen där vi skulle vara. HAha.

Efter kursen bar vi oss iväg igen i spöregn vidare till Donken där vi åt våran middag. Haha. Vilken söndagsmiddag ;)

Sen ut i spöregnet igen. Väntade på tåget i ca en timme sen bar vi oss av hem ..
Så nu sitter jag här framför datorn och bloggar om min sååååå intressanta dag. Suck.
Nej nu ska jagv städa rummet som inte blev städat igår..

Kram Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0